Hoppträning 13/6

Har haft en väldigt lugn och rolig dag denna onsdag måste jag säga. Dagen började med städning av skåp och klassrum samt inlämning av nycklar. Sen åkte klassen till Hedda där vi åt lunch, fikade, badade och en annat massa mys. När vi kom till skolan igen kollade vi på 9:ornas mucktåg innan vi hade tårttävlingen.

Efter skoldagens slut åkte jag hem och gav mig vidare till stallet där Pål fick sig ett dressyrpass, dessutom börjar han lösgöra sig mycket mer nu efter vilan så han var riktigt fin.

Nästa på schemat var att träna Valle. Mycket markarbete innan vi hoppade upp på en linje med studs, fyra galoppsprång till ett räcke. Han gick helt okej i dag, enda jag skulle önskat var att han kunde varit lite, lite mer fokuserad. Men han gick riktigt fint ändå. Video kommer senare (kanske i helgen), men bjuder i alla fall på en bild här.

På hemvägen släppte mamma av mig i stallet igen så jag kunde mocka och den biten till Pål. Fick även en förfrågan av Moa i fall jag ville hoppa upp och rida/hoppa hennes ponny Floris när de var där på hoppträning, så det blev ytligare en ponny riden för mig. Vilket är väldigt skoj!
(Jag är medveten om kommentarena, dock har jag inte tid att svara på dem just nu så det får bli i morgon eller på fredag).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0