Hej alla Moas bloggläsare!

Ni har säkert hört mitt namn innan och kanske vet vem jag är, men för er som inte har koll så kommer jag att berätta, samt berätta om vad jag har för hästar osv. Bara för att prestentera mig lite, ska ju blogga här ett par dagar och jag hoppas att ni uppskattar det! :)

Moa Jonsson heter alltså jag och driver en egen blogg som ni kan hitta HÄR.
Jag är en tjej som fyllde 15 år i februari, jag är en hoppryttare och mitt mål är såklart att hoppa de högsta klasserna på storhäst. Jag har fram tills i år tävlat på ponny, men köpte i februari min första storhäst och sålde ponnyn för en månad sen ungefär. Tränar och tävlar för Åtvidabergs RK där mina hästar också står som privathästar. Jag har ridit sen jag var ungefär fem/sex år gammal och jag har kämpat vidare och aldrig gett upp hoppet om att bli en ritkigt duktig ryttare. Bor i Åtvidaberg som ligger mellan Linköping och Västervik.


Min stora häst är ett 6 årigt sto efter flyingehingsten Richfield, hennes namn är Tigriz. Hon har många smeknamn, men för det mesta brukar jag säga Tigge eller Köttbullen. Henne har jag haft sedan den 9 februari 2011, alltså ett par månader. Hon är en häst med enormt mycket kapacitet för framtiden både på hopp och dressyrbanorna. Hon är än så länge startad upp till LB i dressyr med placeringar (är klar för LA i år) och 1m hoppning med bra resultat. Mitt mål med henne är just nu att börja komma ut på tävlingsbanorna för att skaffa oss lite mer rutin och beroende på resultat börja klättra lite i klasserna. I min blogg kommer ni att få följa med i våran utveckling tillsammans samt kommande träningar/tävlingar. 

Jag har också en liten storhäst som jag rider ungefär fem gånger i veckan, han heter Hagens Midnight och är en connemara f. 86. Han är en väldigt klok och speciell häst med mycket egna viljor. Han är väldigt pigg och känslig, tar man lite för mycket i honom ställer han sig på stället och studsar som en studsboll, sålänge ryttaren är mjuk och följsam är han hur underbar som helst -en riktig gentleman! Är ryttaren med och är bestämd så hoppar han allt man styr på, utan tvekan. Jag har startat honom upp till 1m med bra resultat. Han tränas i både hoppning och dressyr trots sin ålder, väldigt mjuk och fin. Han älskar att få komma ut i skogen och få galoppera av sig sin energi. 

- Har ni frågor är det bara att kommentera, besöka min blogg eller att mejla till [email protected]


Jag & Hagens Midnight, början av sommaren 2011


Kommentarer
Postat av: i i d z. [PHOTOGRAPHY]

sv; roligt! :D ska med till ullared och liseberg (:

sen ska jag vara mkt med min häst på sommarbetet och åka till göteborg och malmö ^^



KRAM!

2011-06-19 @ 19:58:17
URL: http://prinsesc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0