Utvärdering 2011

Här kommer en ganska kort utvärdering av mitt före detta år:
Årets första tävling som jag var på i Heda i februari fick käpp rätt åt h*lvete. Hoppade en LC med Pål som resultrerade med våran första utvägran... Jag var riktigt arg och besviken på att årets tävlingssäsong skulle börja så dåligt när det hade slutat så bra innan.
I februari var vi ju även på Göteborgs Horse show, fredag-lördag + övernatting i storstaden. Lika kul som vanligt var det! Om jag ska vara helt ärlig kommer jag faktiskt inte riktigt i håg vad jag införskaffade mig där förutom mina älskade tretorn och mitt silvriga strass pannband.
Min andra tävling för detta året blev uppe i Askersund, Viby rid och körsällskap hade ett "sammarbete" med Askersund ridklubb och annordnade en tävling ihop. Där starade jag årets tävlingssäsong med Tarra, vi satte två fina nollor i LD-10 och LD. Där emot gick det inte lika ljuvligt med Pål. Startade bara en LC här med som slutade med ett stopp på första hindret och ett pet på fjärde.
Vi fortsatte vidare på tävlingsfonten och vi åkte vidare för den första div 3 omgången i Åtvidaberg. Jag började med att hoppa en vanlig LD med Tarragona som vi även där nollade. Pål fick också starta en LD som uppvärmnings klass som vi nu för en gångs skull nollade. Själva omgången hade vi ett pet i fast som det var då vann vårat lag deltävlingen tills de insåg att de hade dömt fel med nya systemet. Eftersom vi de en fyra felare kunde vi inte vinna en dock hade vi ändå högsta stilpoängen.
Vi gav hos vidare tätt där in på till Tollstad för andra omgången i div 3. Tog även med Tarra dit för att starta en LD samt debutera LC. Hon hoppade fint i första klassen och den nollade vi, där emot ville hon inte alls i den andra så vi nitade ut oss i andra klassen. Förklassen som blev en LC med Pål var jag faktsikt väldigt nöjd med trots det stoppet vi fick på näst sista hindret. Han gick på fint och hoppade bra, det var bara synd att jag slutade driva i sista sekunden och han då tog chansen att stanna. Samma med laget denna gång, vi fick ett pet (som till mesta dels beror på att han tycker att 80cm är så lågt och då är det onödigt att lyfta tillräckligt på benen). Stilpoängen och antalet fel räckte till en tredje placering.
Vi deltog även i div 3 dressyr, Pål och jag fick högsta poäng och laget vann! (andra omgången gick det sådär, den tredje var vi ett utanför placering samt ett utanför i hela tror jag).
Starade även min första regionala hoppning i Tranås under våren en LC+5 med i en 4 felare.
Förklassen (LC) i Norrköping var den bästa rundan jag någonsin ridit med Pål. Tog inga riktiga omhoppningsvängar du jag bara siktade mot att gå nolla, tiden räckte till en sjätte plats. Finalen i div 3 hade vi ännu en gång ett nedslag och kom ju inte så bra till i resultatlistan men är riktigt nöjd!
Hoppade en LC i Boxholm där vi var en tiondels sekund i från vinst och debuterade även LB med två stopp.
Sommaren började även med läger hos Nina Fox Stark. Samt efter det var vi där och jobbade en hel del inför festen/invigningen av ridhuset.
Åkte på en sista tävling innan vilan med både Pål och Tarra. Fin nolla i LC med bäbis och ett stopp på första i omhoppningen med Pål. Vägrade ut oss i LB med och det var då Pål blev trött på tävlandet.
Festen/invingen och våran fina hoppuppvisning.
Mycket bad under sommaren!
Grankärr LC- 0fel, LB debut + första kval till falkenberg- 4fel. Petade B hindret i kombinationen.
Gränna, Tarra- LC 0fel, LB ute i andra kvalet.
Andra placering med Wynja i LB.
Det blev ännu ett läger hos Nina med.
Många träningar med Östgötateamet samt ett läger under några dagar utav sommarlovet.
Nykyrka, Tarra- LC 0fel, LB 0fel och och bara en nolla kvar till Falkenberg.
Pål- LC ett stopp och ett pet (antal fel vet jag inte hur mycket det blev), LB 0+15fel(?) två stopp på B hindret i kombinationen som var det sista i omhoppningen.
Tidigare under sommaren startade jag även en Clear Round i stallet med Wynja, 1m som innebär LA för henne med ett pet.
Mycket goseri med Calle och Flossan under tiden de små växer sig stora.
Hageby med Tarra- LC 0fel, LB 0fel samt färdig kvalad till Falkenberg.
Själva tävlande gick som sagt inte speciellt bra, ändå var det den roligaste tävlingen jag varit på!
Olyckor har man ju också drabbats av under året...
Boxholm Pål- LC 4fel (tror jag), LB ute.
Wynja- LB 4fel ett slarvpet när hon kom för nära ett räcke.
Tävlade en del (ca 3-4) dressyrtävlingar under 2011 också med blandade resultat.
Tävlingen som Mjölby anordnade i Mantorp (reg LB) bli vi också uteslutna på tyvärr.
Började också rida Valentin Bello Sun RNF 143 i höstas. Hoppade en CR i stallet där vi nollade båda rundorna och vann cup omgången  i AR cupen.
Alvastraryttarna cup, som pågått hela året (två dressyr omgångar och två hoppomgångar). De tre första omgångarna kom jag tvåa i båda dessyromgångarna och tvåa i hoppomgången. Med Valles och min vinst vann jag hela cupen också.
Mantorp Tarra- LD o fel
Valle- LC 0+0fel tredje placering, LB mindre bra om man säger så.
Detta har varit i stort sätt toppen den mesta av tiden, men hoppas på ett ännu bättre 2012.
Blev bara vissa detajler av det här året (som blev mest i tävlings väg) men hoppas det duger!

Kommentarer
Postat av: Catharina - LMC eventing

Låter som ett ändå bra år :D Nu j*vlar taggar vi alla 2012!!! ;D

Btw så har jag helt glömt bort att jag skulle göra en header till dig :O men börjar på den imon! :)

SV: Japp, gör kanske inlägget imon om jag hinner :D

2012-01-03 @ 01:36:18
URL: http://lmceventing.blogg.se/
Postat av: Louise

sv: Jaa det är bara att registrera sig :)

2012-01-03 @ 12:36:44
URL: http://lollorydhxd.blogg.se/
Postat av: elsa!

allt bra??:D

2012-01-03 @ 13:24:35
URL: http://elsaedvardsson.blogg.se/
Postat av: Moa johansson

tack moa! du har oxå jätte fin blogg!<3

2012-01-03 @ 13:51:57
URL: http://moiisjohansson.blogg.se/
Postat av: Cornelia {Foto, häst, vardag]

sv: Tack själv snyggaste sysling! :D <3

2012-01-03 @ 21:38:24
URL: http://kindofscofield.blogg.se/
Postat av: Cornelia {Foto, häst, vardag]

sv: PUSS! :D

2012-01-03 @ 22:45:54
URL: http://kindofscofield.blogg.se/
Postat av: Cornelia {Foto, häst, vardag]

sv: johodå, det är bara fin fint! Är dö trött men annars är allt väldigt bra :D

2012-01-03 @ 22:52:35
URL: http://kindofscofield.blogg.se/
Postat av: Cornelia {Foto, häst, vardag]

sv: Jo, dock har jag ju vart på badhuset med mina kompisar Andreas & Martin så är nog mkt därför ;) haha

2012-01-03 @ 23:18:36
URL: http://kindofscofield.blogg.se/
Postat av: Cornelia {Foto, häst, vardag]

sv: Ja det är soft att bara åka iväg med kompisar och bara ha det roligt ;) MESSSSSSSSSA MIIIIIIIG SYYYYYSSSSLLLLLIIIINNNNGGG!!!! :D:D:D:D:D:D <33333

2012-01-03 @ 23:43:31
URL: http://kindofscofield.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0