Tävlingshelg-check

Nu är tävlingshelgen över, känner mig skapligt nöjd.
Lördag, lokal dressyr inkl. final div:
Vet inte riktigt vart jag ska börja.. Var i Åtvidaberg i 12 h så man var helt död mot slutet. Domaren i Lc:1 tänker jag rätt utsagt aldrig rida för mer. Hon dömde ner resultaten nåt sjukt, det var som om att hon skulle döma msv. Pål kändes ganska bra, lite seg och dragig men förövrigt bra. Fick lite mer än 54% och fick något på 64% sist på en ganska liknade ritt. Så detta kändes faktiskt kränkande. Och det får ju inte direkt alla barn att vilja rida dressyr när inte ens helften fick godkänt? Det är ju liksom bara Lc:1 det lättaste av alla program.
Den här domaren ska komma och döma på våran lokala dressyr i klubben den 11/6, dock kommer jag INTE vara med för jag vill inte bli kränkt igen. Var bara sju anmälda så de snackade om att den skulle ställas in, men det får vi väll se hur det blir med det. Visst tycker jag inte om att dissa grejer och sådant men detta var faktiskt inte okej tycker jag!

I finalen gick det bra, våran ritt kändes okej då den dock kunde blivit bättre. Vi hamnade ett utanför placering tyvärr, och i hela "skiten" kom vi delad trea med Mantorp. Så vi blev placerade men fick ändå inte pris? Tydligen står det något om det i TR men om man inte får pris känns det ju inte som en placering :o!
Ajja det är som det är...


Hela laget, 1=Ebba & Fixi
                   2=Joulie & Prinsessan (har en långt namn egentligen)
                   3=Moa & Värends Pål (jag)
                   4=Hedda & Hagens Eileen
Jag & Hedda

Ebba & Fixi, Prinsessan kommer in på ett hörn.

Hedda & Eileen

Jag & Pål

Jag & Pål


Söndag, regional hoppning Lc+5:
Måste säga att jag är nöjd, det var både deb på 95cm och har aldrig hoppat regional innan. Farten och allt var sjukt bra må jag säga, sen gjorde jag en tabbe och drev inte precis innan det andra hindret och då passade han på att stanna så klart... Pål kräver att man driver vart ända steg och jag måste lära mig att inte sluta med det vid vissa tillfällen! Men när jag rider hinner jag inte tänka så mycet så nu ska jag fasen i mig skärpa mig ordentligt! Men är jätte nöjd var ju ändå den första regionala med.















Mer bilder får komma sen för det tar sån tid ;)

Kommentarer
Postat av: Emily

Vilken domare var det som dömde LC igår? Har ingen koll.

2011-05-29 @ 20:09:18
URL: http://hastbloggarteamet.blogg.se/
Postat av: linnnn

sv; hähä okej :)



va kul att de gick så bra på debuten! :D

2011-05-29 @ 22:18:31
URL: http://linnnochprissy.blogg.se/
Postat av: linnnn

sv; okej, gud va roligt! känner igen mig med dedära med vägringarna, hon stannade i princip alltid, men man växer ju tillsamans och kommer på alla knappar, så nu stannar prissy ALDRIG. så jag tror du hittar den knappen, och då kommer de gå skitbra för er! :D önskar er alll lycka till!

2011-05-29 @ 23:09:33
URL: http://linnnochprissy.blogg.se/
Postat av: linnnn

sv; okej, gud va roligt! känner igen mig med dedära med vägringarna, hon stannade i princip alltid, men man växer ju tillsamans och kommer på alla knappar, så nu stannar prissy ALDRIG. så jag tror du hittar den knappen, och då kommer de gå skitbra för er! :D önskar er alll lycka till!

2011-05-29 @ 23:09:34
URL: http://linnnochprissy.blogg.se/
Postat av: Inez

Japp :) Var du också med? Isf, hur gick det för dig?

2011-05-30 @ 07:53:42
URL: http://ponnypuckon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0