Resultat från Boxholm

Tävlingen var ju för ganska länge sedan, men ja nu kommer inlägget om det.
Pål var jätte seg hela dagen, han hade ingen motor alls så jag fick kämpa för vart ända steg! Boxholm har ju väldigt tittiga hinder med. I Lc:n med Tarragona gick det så himla bra, hon hoppade som en gud och tittade inte på något! Men jag gjorde en tabbe och missade sista hindret eftersom jag trodde att det näst sista hindret var det sista. Fick lägga en volt så det räknas som fel. Men för mig gick vi nolla eftersom hon varken stannade eller rev.
Jag lyckades trycka runt Pål hela grunden och det kändes som att det gick i slowmotion. Sista hindret var en tittig mur och fick ett konstigt språng på det. Han hoppade liksom rakt upp i luften så att vi inte kom framåt, när vi hade landet visste jag inte vart jag skulle. Tänkte att jag skulle till höger så jag började svänga och titta åt båda hållen. Sedan kom jag på att jag skulle till vänster så jag tappade ju en del tid. Vi dubbel nollade och tiden räckte till en andra plats, otroligt nog ;) Synd bara att jag tabbade mig efter det hindret, annars hade vinsten varit min!
LB debuten är jag skapligt nöjd över, Pål var trött och känndes inte så pepp. Jag fick två stopp på fjärde hindret för jag svängde på för snävt. Tredje gången kom jag rätt och han hoppade resten av banan i en snigel fart. Jag kom runt banan och det var målet. Men nästa gång satsar vi på bättre resultat och den chansen får jag nästa helg!


Bild och video kommer senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0