Ett inbrott har skett!

Godafton!
Jag heter Catharina Carlsson och ska gästblogga här lite. Eller ja, vi får se om det blir rätt.. Jag är iallafall 15 år och driver bloggen http://ridgalen.webblogg.se tillsammans med min syster. Den handlar såklart om våra hästar och vår vardag och tävlingar. Besök gärna! Jag bor i Halmstad på en gård där jag också har mina hästar som jag nu ska berätta mer om.
-
Jag kan börja med min egna häst, det är en c-ponny på 8år. Jag har haft honom sen 1 maj 2009 och han är en charmig, underbar, söt liten tjockishäääst. Han heter Oh what a Rascal men kallas Rascal eller Rasse. Rascal och jag hinner inte tävla så ofta tyvärr men vi har iallafall hoppat LB hoppning och P70 fälttävlan. Han kan verkligen hoppa, har hoppat 135cm med mig på ryggen och han kan gå långt. Men han är väldig tittig och är dessutom bakskygg. Han måste vara rädd för något varje gång man rider, annars är det ingen vanlig ridtur. Han är väldigt stark så han kan skena ett par varv i paddocken om han känner för det. Han är min lilla avkastarkung, första sommaren kastade han av mig väldigt mycket! Han lärde sig hur man gjorde och utnyttjade det fullt ut. Men nu är det inte ofta han lyckas, hehe.
-
Sen lånar jag Moon Struck från en yngre tjej i Halmstad. Ja, om ni kände igen namnet så ja, det är den ponnyn som Moa troligtvis skrivit och berättat lite om här på bloggen. För Moa red henne innan hon kom till Halmstad, när Moonie var runt fyra-fem år. För några dagar sedan så fick vi en kommentar på vår blogg och då var det Moa som hittat oss och Moonie och det tyckte jag var jätte roligt!
-
Moonie är iallafall en liten d-ponny (142cm) på 8år. Jag har haft henne sen ungefär september-09, efter att jag hade avlivat min älskade b-ponny :'(. Moonie är en söt, busig, arbetsvilligt, lite bråkig ponny som är väldigt duktig! Just det, hon är E: Uranus RC 60 (som dog i April iår :( ) Och U: Moon Light RC 125. Jag och Moonie har tävlat upp till LA+5 (115cm) i hoppning och P90 fälttävlan. Vi försöker kvala till MSV hoppning men Moonie har väldigt lätt för att riva och det är inte många tävlingar som hon är helt felfri på. Stannar gör hon absolut inte utan hon lyfter inte riktigt på benen. När det blir lite högre så har hon dessutom svårt i kombinationer och sånt eftersom hon inte alls är som en d-ponny i sättet, utan hon har c-ponny steg. Därför kan det bli två steg på en enstegskombination ibland ;) Sen försöker vi kvala till 1* fälttävlan och kanske vara med i SM iår men det kommer nog inte gå. Fälttävlan är det enda vi rider nu på sommaren och det går ganska bra. Moonie hade inte gått så mycket terräng innan hon kom till mig (?) och jag började rida det förra året så hon är väldigt duktig fast att hon inte gått så mycket. Jag gillar verkligen henne i terrängen för hon älskar det, är framåt och suger tag i varje hinder. Hon brås nog på sin duktiga pappa ;) Förra året var vi också med i lag-SM fälttävlan. Dressyren på 65%, hoppning nolla och ett stopp i terrängen. Vårt lag blev tillslut 12 av 23 lag :)
-
Sen har vi också en liten shettis som heter Balder, en ettåring som heter Angelo och en treåring som heter Guardian Angel (kallas Gadden). Han håller vi på och rider in nu.
-
Ja, nu fick nu läsa ganska mycket om mig. Tack för att ni tog er tid!
-
Rascal
-
-
Moonie
-

Lag-SM fälttävlan 2010 (ovan)

Massa mer bilder finns på bloggen http://ridgalen.webblogg.se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0