(dålig uppdatering..) | Tarragona

- en "hel" vecka i skolan har gått. har nte haft orken att blogga för jagg haft så mycket och göra.
   dessutom publiceras inte vissa inlägg som jag harr försökt lägga in.

så här fick jag börja rida/tävla med tarra:
 Tarragona
 
2006
-jag har nästan alltid vetat vem hon var, min kompis häst föl.
 min kompis köpte marabou av fia som är häst ansvarig på ridskolan. kan till och börja med att berätta att marabou är en c ponny, korsning mellan arab och new forest? det är det vi tror i alla fall.
 hon är mörkbrun o väldigt pigg, har även ridi henne några gånger. tarragonas pappa vet jag dessmindre om. det ända jag vet var att han var en new forest ponny som hette skånhällans jim. nu är han tyvärr avliden.

jag träffade tarra fler gånger i stallet när de började rida in henne.
sen i sommras 2010 så ick ju pål tyvärr fångkänning, så då kollade vi med fia om vi fick ha honom hemma hos henne i skogen i en utebox, det gick bra men jag tyckte självfallet det var tråkigt att jag inte kunde rida på hela sommaren!
jag fick flera erbjudnanden om att rida andras hästar.
den hästen jag red mest den sommaren var ju då lilla tarragona på 4 år.

jag red henne första gången redan dagen efter vi hade lämnat pål.
jag red henne nätan varje dag.
vi började komma i hop o det gick bättre o bättre, hon ade aldrig hoppat bana innan. fia (hon är väldigt kort så även hon kan rida den lilla b ponnyn) hade bara hoppat ett par hinder med henne. fia hade aldrig sätt någon annan hoppa tarra innan jag började göra det.
efter ett tag började jag träna hoppträningar med henne för nina cervin och tillslut började jag tävla i hoppning med henne. till en början hoppade vi 50 cm. lilla tarrisen har en värtsa talangen för att vara så liten!
hoppade först clear rounder med henne o sen lokal ld (60cm) alla som såg oss så att den hästen kommer gå långt. hon hoppar hinderna som att de vore höghus. vi åkte även runt till andra och hoppade så att hon skulle få vänja sig vid nya ställen för till en början tyckte hon att det var riktigt lustigt..

en dag i somras var vi och red hos fias kompisar i vadstena, vi hoppade först i deras paddock och sen red vi ner till stranden, eftersom vättern ligger runt ders gård.
tarra tyckte det var jätte konstigt med enn massa vatten o sandstrand o vågarna om flöt in.
bea som bor där o är 17 år red i med sin d ponny först som älskade det.
tillslut HOPPADE tarragona i och det var lite mellan djupt där o då vart hon chokad o hoppade en gång till, jag var väldigt nära att flyga i men lyckades sitta kvar.
tillslut tyckte hon det var skönt o jg lyckades få i henne två gånger.

nu till våren sk jag börja tävla henne igen.





Kommentarer
Postat av: Rebecca

sv ;oki :)

2011-01-15 @ 15:21:35
URL: http://barabloggtavlingar.blogg.se/
Postat av: emelie

min häst är syster med tarragona :)

2012-01-14 @ 22:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0