årets första clear round på tarragona !

"sent inlägg"

den 22 januari 2011, blev datumet på årets första "tävlingsdag" för mig.
var på en clear round hos nyckelryttarna (i motala) i dag. 

hoppade tarraplutten en 50cm runda blev det, skulle igentligen hoppa en 60cm runda men de glömde att höja och eftersom tarragona ändå var så galen som hon var, så gjorde det inte så mycket.

hon var riktigt taggad och pigg så fort hon kom ur transporten,  sen har ju hon inte varit "ute" sen i novemeber så då var ju det mesta lite "läskigt" som det var från början.

när vi sedan skulle rida fram hästarna så var vi ca 10 st som red fram samtidigt i det där lilla ridhuset!
så fort någon häst kom i galopp bakom henne så for hon i luften. kan säga att HON VAR MER I LUFTEN ÄN PÅ MARKEN!

hon studsade runt som enn boll och började sedan
stegra hela tiden, hon reste sig skapligt högt med.
hahah det var faktiskt ganska kul.
hon har aldrigt varit på sånt bushumör innan, bockat, småstegrat,sprungit i väg har hon gjort hihi.

själva rundan gick bra pigg var hon som sagt.. hon stannade på 3:de hindret men jag fick henne att gå över det .
jag blev nolla och fick med mig både ett gott skratt och en rosett.

i morgon/i dag 23/1 så ska jag ha hoppträning för tord.
uppdaterar efteråt.

-, jag har ju pål hos alvastraryttarna (där jag bor) och tävlar för/rider hos, kolla gärna in hemsidan
http://www2.idrottonline.se/AlvastraryttarnaForeningen-Ridsport


ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Amanda Rieem

Kika in bloggen! Det ligger uppe bilder från gårdagens event, Nelly High Heels Winter Toru 2011. En massa mingel med IDOLERNA bjuds der bland annat på !



KRAM KRAM

2011-01-23 @ 10:26:19
URL: http://amandarieem.com
Postat av: Moa Jonsson

sv: Nej det ska jag inte, eftersom jag kommer hem från Louise Haaga den 12 februari :) <3

2011-01-23 @ 12:44:11
URL: http://moajonsson.shapemeup.se
Postat av: alva

hellu , alma skulle smsa när hon kunde va troja? , men smsa sen när du kan va !:D <3

2011-01-23 @ 16:09:47
URL: http://holmsteddt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0