tävling i gränna

nu är jag hemma från grännabygdens ryttarförening.
det var ett riktigt bra stall att tävla i, kan rekommendera det till er andra som inte var där:)
det gick ändå ganska bra faktiskt, det var första gången samson tävlade lokal och första gången 70cm bana.
när vi tog ut honom ur transporten så vart han väldigt nervös, men han lungnade sig sen.
inne på framridningen så ville han inte riktigt hoppa oxern men kom över den efter nåra försök,
han måste träna på oxrar lite hemma för jag tror att han inte tycker om oxrar så mycket.

inne på banan:
det kändes ganska bra först men när vi kom fram till första hindret så sprang han förbi det, och det andra hindret var en lysande vit oxer som han vägrade ut sig på. så fick göra en omstart.

omstarten vart jag väldigt nöjd med, visserligen stoppade han på det andra hindret igen, och på sjuan som var en oxer med, var nära på att åka av, men gjorde inte det som tur va;)
vi fick 12 fel med tidsfel men var nöjd med hans första lokala tävling, och höjden var absolut inte några problem;D
(video kommer senare)


tyvärr kunde inte my ta några kort, hon glömde minneskortet
till system kameran. men julia bäck(ägaren till samson) tog ett kort och filmade:)

Kommentarer
Postat av: jennie

jo eller snarare red* ridit sen jag var 5 tog sedan 2 års uppehåll och började förra hösten. Slutat nu i somras (är 16 nu). Skulle gärna fortsatt med då sa min mamma att jag var tvungen betala själv och då kommer jag ju knappt ha några pengar kvar haha. Men det är faktiskt sant som de sägs"en gång hästmäniska alltid hästmäniska". För man kommer alltid ha den där speciella kärleken till just hästar, haha!=) trore blir att skaffa egen såfort jag fyllt 18 :)

2010-08-14 @ 19:14:23
URL: http://missjennfa.blogg.se/
Postat av: Moa Johansson

hur gick det på tvävlingen :D<3 ?

2010-08-14 @ 19:46:25
Postat av: JuliaAndersson

Vad bra, det kanske går bättre om ni tävlar någon annan gång, med det var ju ändå rätt så bra!:D

Puss<33:*

2010-08-15 @ 08:35:06
URL: http://anderssonan.blogg.se/
Postat av: Linn

Sv: Okej, asså vi har nog gasnka fullt upp nu tyvärr. Vi får väl ta det någon helg när skolan har börjat? ;) <3

2010-08-15 @ 12:44:12
URL: http://linnsmedberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0