Equistro sectra

I måndags var mamma förbi på travshopen och köpte en burk med sectra och ett par jacson damasker till Pål.
Är det någon av er läsare som haft sectra till era hästar? Själv har jag aldrig haft det till Pål innan och visste inte ens vad det var innan min dressyrtränare Nina Fox Stark tipsade mig om den. Hon sa att hon har/haft den till sin dressyr häst Chaplin, som hjälper riktigt bra! Varför köper jag den då?
 - För er som inte visste så är Pål väldigt känsklig mot bl.a damm på våren. Minsta lilla så börjar han host enormt (han är inte sjuk).  Alla hostmediciner/slemlösandemediciner vi köpt har inte hjälpt något. Så nu hoppas vi på att detta ska hjälpa, om man ska säga det var svindyrt! 

information som jag hittade HÄR.


Sekret Pro

Eftersom idealisk betesmark villkor är så sällsynta gräs, växter och örter är hästens naturliga föda bas. Av de ungefärliga 400 arter som finns i den naturliga miljön, nästan 200 är lämpliga för häst konsumtion. Örter i synnerhet tillhandahålla inte bara mineraler, spårämnen och vitaminer, men också vissa viktiga ämnen (såsom saponoids, bioflavonoider och amaroids) som är väsentliga för metaboliska processer.

Perfekt betesmark villkor är dock sällan i dag och även hö och ensilage kan inte leverera dessa viktiga ämnen eller endast i otillräckliga mängder. Konsekvensen: försvagat motstånd av bronkial-systemet till inflammation och infektion. Dessutom kan vissa funktioner, t.ex. de regelbundna bildandet av slem och den naturliga självrenande process i luftrören försämras. Detta kan leda till bronkiell sjukdomar och allergier.

För långtidsbehandling:
Equistro sekret Pro innehåller 20 utvalda örter samt vitamin A, C och E. örter stödja naturlig föryngring i luftvägarna, den naturliga selfcleansing och slembildning och hjälpa fukthalten i övre och nedre luftvägarna. Tillsammans med vitamin A, C och E, de hjälper bronkial-och immunsystem under perioder av ökad infektion och inflammation risk. Till skillnad från Equistro Respadril kan Equistro sekret pro användas på lång sikt.






Jacson damaskerna som finns HÄR.

Kommentarer
Postat av: FREDRIKA PERSSON

Sv; haha okej :D jo de är bra!

Kul med ridning

2011-05-04 @ 16:25:38
URL: http://frdrika.blogg.se/
Postat av: FREDRIKA PERSSON

Sv; jag spelar handboll fotboll och innebandy :)

2011-05-04 @ 16:34:07
URL: http://frdrika.blogg.se/
Postat av: Carro

Sv: För att jag inte kan sitta upp :/

2011-05-05 @ 21:43:08
URL: http://ponyfocus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0