Taggad Tarra?

Red en taggad Tarraplutt för några timmar sen. Jag och Ebba skulle köra galopp programmet, började med en spänd "bäbis" som var livrädd för ett par pallar som låg i ena hörnet. När jag tvingade fram henne mot dom visste jag innerst inne att hon skulle resa sig (då hon till mesta dels gör det för att hon blir arg när man tvingar henne till något hon inte vill). Helt plötsligt gjorde hon som jag hade trott men ändå var jag inte beredd på det så jag satt kvar och höll i tyglarna, vart nästan lite chockad då jag trodde att hon skulle slå över där ett tag. Nästa sekund flög hon i väg bort mot det andra hörnet och började bocka och ha sig, tappade stigbyglarna och tyglarna men som tur var hann jag fånga upp det sen. Gick bort mot det skrämmande hörnet igen och hon fortsatte resa sig dock inte lika högt. Denna gång var jag mer beredd på det fast ändå lyckades hon nocka mig rätt i skallen en gång. Haha vilken buse hon är men sen var det inga problem att gå fram där, hon var busig och glad i galoppen och körde med huvudet samt passade på att bocka lite. Det var ju i alla fall ett fartfyllt ridpass ;)


Kommentarer
Postat av: N

Sv: Tack hjärtat :) allt bra med dig? Det var ett tag sen vi hördes! <3

2011-12-27 @ 21:26:33
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: Linnea

Vilken fin blogg! :D

2011-12-28 @ 21:58:28
URL: http://buspollen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0